23 Şubat 2020 Pazar

BEN KİMİM....


 

Ben kimim?

Bunu kendinize sorduğunuzda aklınıza ne geliyor?

Kaç farklı anı, fikir, ve olaylar sizin bir parçanız gibi görünüyor? Neyi ile özdeşleşiyorsunuz? Bu tanımlama süreci size yardım ediyor mu, ya da sadece acıya mı sebep oluyor?

Belki de en sevdiğinız Spor Takımınız kaybettiğinde, sanki siz kaybetmiş gibi acı çekersiniz? Arabanız hasar gördüğünde SİZE sarar verilmiş gibi mi hissedersiniz? Birisi size bir şekilde saldırdığında, aslında  gerçek benliğinize ulaşıyormuş gibi görünür...

Bu gereksiz drama ve acıdan nasıl kaçabilirsiniz?

Belki de kim ve ne olmadığınızı görerek... . Tanımlama sürecini net bir şekilde görmek, sizi acı çekmenize neden olan ego eklerinden kurtarabilir. Bu konuda size yardımcı olabilecek basit bir meditasyon var.






-Ben kimim - Öz kimlik üzerine bir meditasyon-

Sessiz bir yerde rahatça oturun veya yatın. Rahatlayın, gözlerinizi kapatın ve birkaç derin nefes alın. Burnunuzdan nefes alın ve ağızdan nefesinizi verin. Burnunuzdan aldığınız nefes ile karnınızı şişirin ve ağızdan verirken karnınızdaki tüm havayı boşaltın. Sakince bu nefese devam edin, sonunda nefesinizin doğal bir şekle girmesine izin verin. Nefesinize, akciğerlerinize ve burnunuza girip çıkan havaya dikkat edin. Gerginliğin vücudunuzdan boşalmasına izin verin.

Zihninizden soruyu sorun, " Neredeyim?" sonra "Neyim ben?"ve" Ben kimim?"
sorusunu sorun... Sadece bu soruların kafanızda bir an için oturmasına izin verin.

Vücudunuzun farkında olun ve bacağınızı düşünün. Kaybedersen var olmayı bırakır mısın? Bacağın mısın? Vücudunuzun bölümleri ile devam edin ve her bir bölüme  " Ben burada mıyım?"ve
" Ben böyle miyim?"

Sonra gözlerinizi açın ve etrafınıza bakın. Bunlardan herhangi biri misiniz? En sevdiğiniz sandalye kırıldığında, sanki sizmiş gibi acı hissedebilirsiniz, ancak o sandalye değilsiniz. Sahip olduğun bu şeylerden hangisisin? Bu soruları sorun, " Ben bu muyum?"

Şimdi tekrar gözlerinizi kapatın ve adınızı zihninizden söyleyin. Bir kimlik duygusu var mı? Ya adınız yoksa? Kendinize sorun " Gerçekten Ben miyim..."ve adınızı tekrar söyleyin. En dürüst cevabınızın ne olduğunu düşünün. Ben "demeyi deneyin..."ve başka bir ad ekleyin. Kendinizi başka bir isimle çağırdığınızda farklı hissettiğinize dikkat edin. Siz ve başkaları tarafından farklı görülen bir fikir topluluğu olan bir isim kimliğiniz var.

Duyguların ortaya çıkmasına izin verin ve "Ben bu korku muyum?...
Bu acı, üzüntü, arzu, zevk veya öfke? Duygularınızın siz olmadığını görebilirsiniz - sadece sizden geçerler. Giysi, beden, itibar-bunların hiçbiri gerçek öz-kimliğiniz değil, öyle değil mi?

Bu meditasyona yirmi dakika kadar devam edin. Derin bir nefes alın ve kalkın, farklı hissettiğinizi fark edin-belki daha az endişeli veya olaylara, duygulara ve düşüncelere daha az bağlı. Ne olmadığınızı hatırlatmak için meditasyonu gerektiği kadar tekrarlayın.


Ah, ve gerçekten  " Ben kimim?" sorusunu cevaplamanıza gerek yok.


Sesli Meditasyon olarak uygulamayı tercih ederseniz Youtube için lütfen tıklayın;
 https://youtu.be/7jNS-TMbyE4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ORGONIT - Bilim + Sezgiler Modern Zamanlar

  Bilim + Sezgiler Modern Zamanlar   Bedenini Ş ifaland ı r -   Zihni temizle -   Kalbi a ç     Orgonitler, öncelikle enerji alanımızı...